Urc dealul spre mânăstirea la poalele căreia îngenuchează Dunărea. Miroase a primăvara și deși ciripitul păsărilor, acolo sus, lângă cruce, par clopote ce sună a viață, am impresia că în ciuda primăverii, vine iarna, că dinspre lumea reală bat clopotele morții.  Și suuuună moartea dinspre occident atât de-asurzitor că parcă întreaga Europă se zguduie. Și se cutremură pereții lumii, și se răstoarnă totul, c-acum susul e jos, și josul e sus.  M-am întins pe pământul umed, făcându-mi crucea pernă, și de-atâta plictiseală și-amărăciune, aș fi vrut să omor zborul unei păsări, să-l beau, atâta sete ce mi-era de libertate. Uitasem totuși, că până și păsările au limite la granița cu cerul. Ș-atunci mi-am spus…Omul e mai liber ca pasarea cerului, căci limita sa, e dincolo de-a lor. Răzbate cerul. Libertatea, ca și dreptatea omului, se află dincolo nori, o ține Dumnezeu în palme.

Toată libertatea  vine de la Dumnezeu. Spunea Dostoievski: Dacă Dumnezeu n-ar exista, totul ar fi permis. Dar mă scuzați, nu știu ce-aș face cu o libertate imorală și amorală, dacă somnul nu mi-ar odihni trupul noaptea, în liniște, dacă m-ar urmări consecințele faptelor, dac-aș atenta la machiavellisme, unde scopul scuză mijloacele și mi-aș păta mâinile, și sufletul și conștiința. Mă uit în jur cum oamenii pretind altor oameni libertăți de care n-au nevoie. Ș-acești oameni care fac comerț cu drepturi pe care Dumnezeu nu ni le-a dat, sunt cei ce întorc lumea cu susul în jos. Oamenii de azi sunt cei care omoară ideea divinității, dând la schimb un bâlci al deșertăciunilor, o lume în care nu doar că mi-e scârbă să trăiesc, dar mă simt în primejdie.

Îmi pare rău, dar nu, mulțtumesc, eu n-am ce face cu o libertate care nu e de la Dumnezeu și care nu-L conține pe El.

O să-mi spuneți că n-am experiență, că-s un neica nimeni îndoctrinat și spălat pe creier.  Dar să vă spun sincer, pe mine să mă scutiți de acest carnaval… orwellian! La liceu se întâmplă să aud cum este ponegrită memoria unora ca Petre Țuțea, Mircea Vulcănescu, mi se sugerează să-mi țin exaltarea față de poeziile lui Voiculescu că na, se poate ca la bacalauret să dau de-un corector ateu și să nu cumva să-l ofensez, mă simt privita ca o paria pentru ca nu-s de acord cu căsătoriile între homosexuali ironizându-mi-se subtil atitudinea ultratradiționalistă… și câte și mai câte…!

Mi se pare că ceea ce i se întâmplă astăzi lui Dumnezeu, e ca și cum unui scriitor i s-ar răscula cuvintele împotriva lui. E ca și cum unui pictor i-ar sări culorile de pe pănză împroșcându-l nervos. E ca și cum un muzician ar asista la revoluția operelor sale muzicale. E ca și cum unui poet i s-ar sinucide propriile versuri.  Lui Dumnezeu i se ridică împotrivă creația: oamenii.

The-Echoes-of-Silence.jpg

One thought on “Urc dealul spre mânăstire

  1. Nu e de astazi furia omului impotriva divinitatii, e de cand lumea, a fost de la inceputuri si va fi pana la sfarsit si pricina e simpla: instinctul de turma al omului bot in bot cu sarpele trufiei.
    Oamenilor nu le place sa li se impuna nimic, dar mor dupa ce e al altuia ( inclusiv cand vine vorba de pareri). Stii, cand ti-e lene sa judeci cu creierul tau, ai intotdeauna tendinta sa iei de bune ideile altora, mai ales daca sunt ambalate frumos. Ei bine, asta e motivul pentru care mass media ( cu toate ororile ei) castiga tot mai multi adepti, iar Biserica este tot mai adesea blamata. Mass media manipuleaza prin starletele ei si prin iluzii, in timp ce Biserica noastra impune prin vocea preotilor. Oamenilor nu trebuie sa li se vorbeasca de parca ar fi destepti, ci de parca ar fi prosti. Asta e omul secolului 21, asa intelege el lucrurile. Suntem prea trufasi sa facem ce zice altcineva, dar in acelasi timp si prea slabi ca sa nu intram in turma de buna voie. Lumea nu mai poate fi salvata decat daca e manipulata in directia corecta. Din pacate Biserica nu foloseste metoda castigatoare, cea potrivita zilelelor noastre si uite asa, fugind de Biserica fugim implicit si de Cele Sfinte.

Leave a Reply

