Nu știu de ce, dar îmi place să mă plimb prin cimitir toamna. Numai că îmi place să mă plimb doar prin cimitirele unde dorm oameni dragi mie. Da, dorm. Dorm pentru o lungă perioadă de timp ce-și poartă somptuosul nume de veșnicie… Cad frunze moarte, cad picături bolnave din nori de plumb, se spală moartea-n cimitir, ruginește iarba, albul mormintelor devine cenușiu și-ndepărtare, clopote bat a tristețe și-a durere… și-n acest peisaj dezolant îmi târăsc eu sufletul bacovian și realizez cât de inspirat a poetul fost să numească liceul, cimitir al tinereții sale. Mă-ntorc din nou în această grotă care-i întocmai ca un cimitir, lungi coridoare și miros putrezit a creiere moarte, clase întunecate și ierni nesfârșite în care nici soarele nu se căznește să mai bată, iar sufletul meu tomnatic va zace iarăși frigid în acest cimtiri al tinereții mele…  Și aceleași clopote vor suna a moarte și a sărbătoare, din oră-n oră, și iarăși pericolul mă vă pândi în fiecare ceas și secundă în care sorb din bucuria vieții – cea a cărților citite pe sub băncă ferite de ochii jalnici ai celor care vor să mi le înhațe, să mă lase pradă unei plictiseli de moarte. Oh, câți pași morți cad pe coridoarele reci, pe scările rigide, prin parcul fără suflet, câte figuri fantomatice or să-mi apară-n fiecare dimineața, și cât de goală am să mă simt din nou, câtă putere de concentrare îmi va trebui iară pentru a rămâne trează și cât de zadarnice-mi par toate astea… Și cât de lipsit de poezie îmi pare acest liceu care mă-nfioară și astăzi cumplit…

Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele –
Pedanţi profesori
Şi examene grele…
Şi azi mă-nfiori
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele!
Liceu, – cimitir
Cu lungi coridoare –
Azi nu mai sunt eu
Şi mintea mă doare…
Nimic nu mai vreu –
Liceu, – cimitir
Cu lungi coridoare…
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele –
În lume m-ai dat
În vâltorile grele,
Atât de blazat…
Liceu, – cimitir
Al tinereţii mele!

cemetery_by_vickie666-d45gvuo

Leave a Reply

