Mi-e dor de mine mică.

 

Mi-e dor de fragilitatea mea care răzbea tenebrele realității. Mi-e dor de acea puritate și curățenie sufletească pe care o au numai copiii. Copiii ăia frumoși, cu suflet cast și neștiutor. Simt așa uneori mirosul copilăriei și m-apucă o dulce nostalgie. Suspin și-mi dau seama că-s vremuri apuse și că timpul fuge ca nebunul, luându-mă cu el, pierzându-mă și regăsindu-mă în goana lui.

Așa-i că are gust dulce copilăria?

Eu n-am vrut niciodată să cresc, dar s-a întâmplat…  Mi-e teamă că într-o zi copilul din mine o să fie ucis. Și așa îl simt cum se îndepărtează de mine cu cât înaintez în viață. Poate vreo iubire sfâșietoare își va înfige pumnalul în el și-o să-l distrugă. Copiii nu sunt învățați cu durerea, de asta mă tem. Sau poate pagubele sărvâșite de pierderea oamenilor dragi or să-l împuțineze, or să-l facă mic, mic până n-o să mai fie. Sau poate cea care sunt azi o să-l anihileze până la inexistență.

Încă n-a murit copilul din mine.   Doar că mi-am pierdut îndemânarea de a iubi, n-o mai fac ca atunci când eram mică. Atunci iubeam fără să mă-ntreb de ce. Azi parcă-mi sunt simțurile prăfuite ș-amorțite de atâta nefolosință…

Mi-e dor să fug, s-alerg toată ziua și să nu mă mai tem, să nu mai gândesc atât de mult. Mi-e dor să îi mai cer soră-mii să mă ia cu ea la joacă și mi-e dor să intrăm amândouă în casă. Mi-e dor să mai dorm cu ea în pat și s-o îmbrățișez până când se strâmbă de durere. Mi-e dor să-i sparg geamul tantei Verginica și să-i râd în nas. Mi-e dor să am julituri în genunchi și mi-e dor să fur din curtea vecinilor.

Doamne, când am uitat să mă bucur? Când s-a întâmplat să pierd bucuria de a trăi? Cine mi-a furat-o este rugat să mi-o înapoieze.

Și mai e ceva. Mi-e dor de mine mică, fiindcă poate dacă aș fi mică iarăși, or reveni la viață și bunicii mei. Singurele amintiri cu ei sunt îngropate în același loc cu copilăria mea. Adică la mine-n suflet căci el le e mormântul.

Unde ești copilărie, cu pădurea ta cu tot? 

11303621_853908374663387_1183817463_n

Leave a Reply

