Am dormit cincisprezece ore. Încă mă simt obosită ș-am pierdut sensul vieții, l-am rătăcit pe undeva și-mi umblă dezgolit pe poteci străine. Îmi vine să-mi aștern din nou capul pe pernă, să mă cufund într-un somn adânc și într-o dulce uitare.  Ziua îmi pare absurdă și nu-mi dă niciun motiv de remușcare c-am s-o ratez. Nu suport realitatea și pentru prima data îmi vine să dorm. Să dorm încât să uit de lumea asta care uită de tine, de mine… De parcă mi-ar păsa. Ăsta-i mersul lumii. Te dă uitării ca și când n-ai fi existat vreodată.

Scriu și habar n-am pentru ce scriu. Poate pentru că de mii de ani încoace oamenii au simțit nevoia să scrie și alții să citească. Sau poate pentru că mi-a spus Hemigway că scriind, îți cureți mizeria și durerile. Noaptea trecută am visat că eram un bob de rouă și că muream. O rază de soare mă rănea în bătaia ei și mă lăsa fără suflare. Fără să-i pese c-aș fi vrut să mai stau, să mă rostogolesc pe-o frunză amorțită de durere, să mai apuc vreun răsărit de soare. Zadarnic. Ș-atunci m-am gândit că noi oamenii suntem ca boabele de rouă. Ne naștem și apoi murim. Și între aceste granițe se bălăcește viața noastră… Apoi vine moartea nechemată; uneori prea devreme, alteori după multe tânguiri și suferințe…

Mi-aș dori să pot să-nțeleg moartea și cu sufletul, nu doar cu mintea. Dar ca să-nțeleagă moartea, sufletul meu trebuie să-nvețe durerea. Acum e împietrit și poartă doliu. Cât a fost primăvară-n mine reușisem s-alung dorul. Astăzi s-a întors, zgribulit, cu două flori de gheață și c-un surâs trist. Ce zi lipistă de sens. De ce scriu despre ea?

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

6 thoughts on “Bob de rouă

  1. Super! Ador sa citesc ceea ce tu scri.. Iti inteleg starile prin care treci si aflu ce ai mai facut, cum te mai simti. Artista mica, sunt mandra de tine!

      1. Nu ar fi schimbat nimic daca as fi scris cine sunt… Asa ca iti scriu doar laudele mele! Si astept sa mai citescc postarile talee

      2. Lasa, nu te mai gandi cine sunt! Poate nu sunt persoana care crezi tu, chiar nu conteaza!

Leave a Reply

