Mama are sindromul ”Benjamin Button” și i-am spus-o de nu știu câte ori, iar lucrul ăsta mi-l confirmă fiecare an care trece: nu numai că în loc să îmbătrânească ea întinerește, ci renaște, emană frumusețe prin toți porii. De vină trebuie să fie bunătatea care stă la baza sufletului ei minunat! Mă-ntreb uneori cum de mai poate: cum reușeșe să fie atât de perfectă în imprefecțiunea ei, să iubească cu atâta putere și să respire fericire pentru ca mai apoi să ne hrănească pe noi cu ea?

Îi amintesc în fiecare zi cât e de frumoasă, dar ea habar n-are! Ea n-are ochii noștri să se vadă în toată splendoarea ei. Îmi amintesc că într-o zi vorbeam despre păcat iar eu i-am pus aceeași întrebare cu cea pe care i-a adresat-o Marin Preda maică-sii: ”Tu vorbești de păcat? Ce păcate ai tu, mamă?!” Când ea e un ocean de blândețe și-o mare de înțelepciune?

Și azi e ziua ta,mami! Tu care-mi ții loc de toate! Mă-ntreb de e posibil să-ți mulțumesc în vreun fel pentru ceea ce ești, pentru ce mă înveți în fiecare zi și pentru nesfărșita răbdare pe care o ai în lupta cu temperamentul meu! Îmi amintesc că mi-a spus tati odată: Dacă n-ar fi fost maică-ta, eram vai ș-amar de capul meu! La fel eram și eu!

Te iubesc mult de tot, atât de mult încât nu-mi ajung cuvintele. S-au îmbătat de-atâta iubire. Îți mulțumesc pentru că exiști și știi să mă iubești atunci când eu uit să mă iubesc pe mine însămi, că-mi dai toată încrederea ta, pentru ca eu să ți-o aduc înapoi intactă, pentru că nu poți să dormi noaptea dacă nu știi că am ajuns cu bine acasă, pentru că-mi ești cea mai bună prietenă și pentru că în ciuda a tot ce fac, cu aceiași ochi plini de blândețe ai puterea să mă privești!

Pentru asta și pentru multe altele, îți mulțumesc! La mulți ani plini de tine și de noi, draga mea! Te iubim mult de tot!

”Ce bine că ești, ce mirare că sunt!„

dc

Leave a Reply

