Dragă tati,
      Uite ce este…. Să știi că îmi e greu să îți spun ceea ce simt. Știu că îmi place să scriu și că n-am probleme în orânduirea cuvintelor, de fapt, uite, nici acum nu am… -abuzez de frazelogie și risipesc o sumă considerabilă de cuvinte- pierzând din vedere esențialul. Na’ că am și uitat ce vroiam să-ți spun… A! Da. Problema mea constă în orânduirea sentimentelor, nu a cuvintelor.
         Ceea ce sunt, sunt datorită vouă -tu și mami-, și deși întotdeauna am avut o reticență în a fi deschisă față de tine, să știi că nu erau complexe sau frustrări cine știe de pe unde adunate, ci în spatele inhibiției mele se ascundea teama de a nu fi suficient de bună pentru tine. Mă bucur că am avut de-a face cu teama asta, pentru că datorită ei și datorită ție, m-am autodepășit, ajungând cine sunt azi.
           Tu ești pentru mine un model, iar când îți spun că vreau să iubesc un bărbat ca tine, nu mă mai contrazice și nu căuta să-mi explici că o sa-mi găsesc un bărbat potrivit mie, bălării!, crescând și având de-a face încă din prima zi a vieții mele, cu un bărbat ca tine, mi-e imposibil să nu tânjesc la aşa ceva, să nu am standardele ridicate…
            Te admir și deși nu îți spun asta, sunt sigură că o știi. M-ai construit pe principii frumoase și mi-ai fundamentat caracterul.  Mi-ai învațat sistemul auditiv să iubească muzica frumoasă și l-ai făcut alergic la muzica superfluuă.  Mulțumesc.
Mi-ai pus de mică cartea-n mâna, și deși mult timp m-am uitat la ea chiorâş, ca la ceva ‘ce trebuie făcut’- așadar am privit-o ca pe o necesitate- iată-mă acum nu doar recunoscătoare pentru insistențele tale, dar și îndrăgostită iremediabil de lectură! Mulțumesc.
( Am citit de multe ori jurnalul meu de prin 2007, ianuarie, încearcă să nu râzi – eu m-am amuzat teribil: ” nu înțeleg de ce mă bate tati la cap să citesc și să nu mai pierd timpul, iar eu ca fraiera încep să plâng. Mă rog la Dumnezeu să nu mai fiu aşa plângăcioasă, da’ câte oare să-i mai cer și Lui Dumnezeu? De exemplu tata îmi spune că o să mă asculte la Cireșarii, crede că sunt proastă, că nu ştiu să citesc…?! de ce mă pune la încercare? Oare e bine ce face? Poate că și Alex are dreptate… zice că dacă n-ar fi fost tati, ea n-ar fi știut atâtea lucruri… și într-adevăr, Alex e deșteaptă…așa vreau și eu să ajung! Cred că tati e un inteligent și cred ca înțeleg de ce mă pune să citesc… eu vreau să ajung pe urmele lui!)
      Știu că sunt încăpățânată și că de multe ori nu te ascult, dar așa sunt eu, până nu mă dau cu capul de pereți, nu mă simt bine. Dar asta nu înseamnă că nu am încredere în tine, și slavă Domnului că sentimentul e reciproc. Îmi place la tine că niciodată nu mă îngropi în complimente, dar știi să-mi spui ceea ce trebuie la momentul potrivit. Mulțumesc.
         Tu mă determini să fiu în competiție cu mine însămi, iar când tu ești mulțumit de mine, atunci și eu sunt. Esti criticul meu obiectiv și știu că niciodată n-ai recurgi la false complimente ca  să mă vezi fericită. Mulțumesc!
            Ai îmbătrânit dar ai îmbătrânit așa cum Smart blonde vrea să imbătrânească- frumos și încet. Te-ai transformat foarte mult în ultima perioadă din toate punctele de vedere. Îți controlezi sentimentele mult mai bine decât înainte și tare mi-aş dori ca la vârsta ta să reușesc și eu asta. Pentru că vezi tu, semăn cu tine. Mult.  Fie că îți convine, fie că nu, ți-am luat și părțile frumoase, dar și zbuciumul sufletesc.
                Nici în cele mai frumoase vise nu mi-aş fi imaginat un tată ca tine. De când a murit tataia, iubirea mea pentru tine și pentru mami a luat proporții cosmice.
               Așa că, la mulți ani plini de mine și de tine, de mami şi de Alex, de fericire și bucurie și sper ca și tu să fii la fel de mândru de mine, precum sunt eu de tine. Je t’aime, Papa!
    
  
   

Leave a Reply

