Îmi vine să te cert atât de tare! De ce? De ce a trebuit să pleci fără ca măcar să ne pregătești pentru asta? Așa,  brusc, ai inchis ochii… și nici nu i-ai mai deschis. Mă uit în jur și tot ce văd e suferință. Mă zbat între neputință și durere. 
Și cel mai tare mă doare că nu trecusem pe la tine să te vedem.  Tataie, îmi promisesei o lecție de istorie ultima oară când ne-am văzut, mi-ai zis că deja de acum sunt mare…și putem să vorbim și despre lucruri de-astea! Nu te-ai ținut de promisiune… Oare ți-e bine acolo? Sau cine știe, poate spiritul tău e pe undeva pe lângă mine și mă privește cum scriu cu lacrimi în ochi.
Tataie, cu tine am cântat prima dată! Da, da, era vară, eram în odaia ta în care îți plăcea să scrii poezii, și ne învățai sa cântăm “Cand eram copil, odata..”, sau.. “Mai vino seara pe la noi”. Unde s-au dus vremurile acelea? Sunt prinse în pânza trecutului,
Hai, tataie, mai citește-ne o poezie, sau mai spune-mi un banc din acela care să-mi pună logica la încercare.  Hai, vino și mai spune-mi “actrița mea”, mai vorbește puțin, puțin cu mine, atât iți cer..apoi te las să te odihnești. 
Nu pot să accept că ai plecat de tot fără să îți spun..o vorbă,  un cuvânt.  Tocmai de aceea scriu această scrisoare pentru tine.
Cred că ți-e bine acolo unde ești.  Aseară, nu știu dacă m-ai văzut,  dar am stat lângă tine. Și am plâns.  Dar să știi că noi aici vom fi bine. Vom accepta într-o bună zi faptul că nu mai ești.  Ție să îți fie bine. Ai lasat tataie în urma ta o avalanșă de amintiri. Dar stai liniștit,  de mamaia au grijă băieții tai puternici, pe care tu i-ai crescut și i-ai învațat să fie așa! Apropo, sper că ai văzut cât de mult te iubește mamaia, nu?
Tataie, mi-e dor de tine! Odihnește-te în pace, oriunde ai fii!

One thought on “Dragul meu bunic,

Leave a Reply

